Gönderen Konu: Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Dava Süreci ve Sonucu !  (Okunma sayısı 15998 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı teknik_er

  • Forum Koordinatörü
  • ******
  • İleti: 87
  • Saygınlık : 9
    • Profili Görüntüle
Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Dava Süreci ve Sonucu !
« : Mayıs 08, 2009, 06:56:00 ÖS »
MADDİ HASARLI TRAFİK KAZASINDA DAVA SÜRECİM




DAVA ÖNCESİ YAZIŞMALARIM




SİGORTA ŞİRKETİNE YAZI

(.......SİGORTA GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE)


                                   BİLGİ EDİNME BAŞVURU FORMU

                                          (Gerçek Kişiler İçin)


Başvuru Sahibinin Adı ve Soyadı    Hüseyin ERYILDIZ

Oturma Yeri veya İşyeri    .....................................
................34876-YAKACIK-KARTAL/İSTANBUL

Türkiye Cumhuriyeti Kimlik No: (Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur)    48................   Başvuruya hangi yola cevap almak istersiniz
Yazılı   Elektronik
 X   

Elektronik posta adresi: (Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur)    teknik_er@live.com

İmzası   

    4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince istediğim bilgi veya belgeler aşağıda belirtilmiştir.
Gereğini arz ederim.
İstenen bilgi veya belgeler:
(Not Ayrılan bölümdeki boşluk yetmediği taktirde başvuru için boş sayfa/sayfalar kullanılabilir)    

          11/04/2009 tarihinde Kurfalı E-5 yan yoldan Yakacık merkeze,maaşımı  çektiğim banka olan Vakıflar Bankasına para çekmek üzere, içinde 10 yaşındaki kızımın da olduğu 34 NHU 43 Plakalı otomobilimle giderken; M...... G......Sigorta Genel Müdürlüğünüz adına 0............. Zorunlu Mali Sorumluluk Trafik Sigorta Poliçesi ile kayıtlı bulunan 34........ Plakalı kamyonet, 34 NHU 43 Plakalı otomobilimi Harem minibüslerinin de aynı istikamette yolcu taşıdığı  Kurfalı E-5 (gidiş ve gelişe tek yönlü) yan yolda iki kez geçmek istemiş fakat her defasında karşıdan gelen araçlarla karşı karşıya kalmış,bir süre aracımı takip eden sigortanız adına kayıtlı 34......... Plakalı kamyonet yolun daralmış kısmında karşı yönden gelen şerit çizgisini de (bölünmüş yol) ihlal etmek suretiyle aracıma sol ön kapı yan kısmından hızlı bir şekilde çarparak ,aracımın sol sinyal lambası da dahil,kaput,yan kaporta ve çamurluk kısımlarına zarar vermiştir.Aracıma çarpan 34......... Plakalı Ford Transit marka araç yolun daralmış kısmı aynı zamanda emniyet şeridi kısmı ve aynı zamanda karşı yolun şerit kısmından (bölünmüş yol) aracımı geçip,aracıma hızla çarparak, yolun karşı yönden gelen çizgi içinde durduğu tespitlerle suçlu konumda olduğu; Kaza Tespit Tutanağı Taslak Çizimde, Kaza Fotoğraflarında ve TRAMER Komisyonunun gerekçe olarak gösterdiği DURUM-26 Kaza Senaryosunda da kanıtlıdır.

           11/04/2009 tarihinde meydana gelen Maddi Hasarlı Trafik Kazasına ilişkin kusur değerlendirmesinde; 5395-T-22838575 Zorunlu Mali Sorumluluk Trafik Sigorta Poliçesi ile adına aracımın kayıtlı olduğu .........SİGORTA , aracıma %0 Kusur vermiş olmakla birlikte, M.......... G........Sigorta Şirketiniz ve TRAMER Komisyonu aracıma %100 Kusur vermişlerdir.Kusurun gerekçesi olarak; TRAMER Komisyonu tarafından, Maddi Hasarlı Trafik Kazalarında şablon olarak alınan,DURUM26 Kaza senaryosu gerekçe gösterilmiştir.

DURUM26 Kaza Senaryosu: ‘’Y(B) aracı %100 kusurlu(K.Y.T.K.56/a-1 yön:94.) kusurludur.Y(B) aracı şerit izleme değiştirme kuralını ihlal ederek her iki şeridi kullanarak X(A) şeridine tecavüz etmiştir.Bu olayda diğer araç sürücülerinin kaza ile ilgili değil,sadece hızlarının gerektiği şeritten araç kullanmama kural ihlalleri vardır.’’
TRAMER KOMİSYON Kararında X (A)-aracı pozisyonundaki 34 NHU 43 plakalı aracım Y (B) aracı konumunda gösterilmiş ve aracıma %100 KUSUR verilmiş olup, ASIL KUSURLU 34......... Plakalı Y (B) aracı X(A) aracı konumunda gösterilmiş %0 KUSURSUZ  sayılmıştır.

Bu durumda:

1-) M.....G....... Sigorta Şirketiniz adına kayıtlı 34....... Plakalı araç sürücüsünün Kaza tespit tutanağında ki  görüşleri doğrultusunda 34 NHU 43 Plakalı aracıma %100 Kusur verme güdünüz ile TRAMER Komisyonunun %100 Kusur vermesinin gerekçesi; ‘’ şerit izleme değiştirme kuralını ihlal ederek her iki şeridi kullanarak, 34 NHU 43 Plakalı aracımın şeridine tecavüz eden’’, sigortanız adına kayıtlı 34......Plakalı araç olması nedeniyle tamamen birbirine zıt gerekçelerdir.

2-) TRAMER Komisyonu Kararının gerekçesine (DURUM-26) göre, ‘’şerit izleme değiştirme kuralını ihlal ederek her iki şeridi kullanan’’ aracın M.... G...... Sigorta Genel Müdürlüğü sigortanız  adına kayıtlı 34...... Plakalı araç olduğu Kaza Tespit Tutanağı Kaza Taslağında ve Kazaya ilişkin fotoğraflarda açıkça görülmektedir.

3-) DURUM-26 Kaza Senaryosu üzerinden Tramer Komisyonunca 34 NHU 43 Plakalı aracım hakkında tesis edilen işlemde TRAMER Komisyon üyelerinin kusurlu aracı karıştırdığı, yanlış işlem yaptığı Kaza Taslağı ve Kaza Fotoğraflarından incelendiğinde anlaşılmaktadır.

SONUÇ VE İSTEM: M..... G..... Sigorta Genel Müdürlüğünüzce 34 NHU 43 Plakalı aracım hakkında 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu çerçevesinde; hangi Trafik Kuralları ihlallerine ve hangi kaza oluş tanım, şekil ve gerekçelerine dayanılarak %100 Kusur verildiği hakkında açıklayıcı bilgi istiyorum.Saygılarımla. 12/05/2009

EKLER:1-) DURUM-26 Kaza Senaryosu Şekil ve Açıklayıcı Bilgi, 2-) TRAMER-Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Projesi.






SİGORTA ŞİRKETİNİN CEVAP YAZISI

M.....G.....SİGORTA

29.05.2009

Sayın
Hüseyin ERYILDIZ

Adres

Konu: 683444 sayılı hasar dosyanız.11/04/2009 tarihli kaza ile ilgili tarafımıza 12/05/2009 tarihinde göndermiş olduğunuz yazı hk.

Şirketimize göndermiş olduğunuz 12 / 05 / 2009 tarihli,34 NHU 43 Plakalı aracınız hakkında 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu çerçevesinde hangi trafik kuralları ihlallerine ve hangi kaza oluş tanım şekil ve gerekçelerine dayanılarak %100 kusur verildiği hakkında açıklayıcı bilgi talebiniz değerlendirilmiş olup,

696723 sayılı tutanağınızın 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanu'nun 84/f maddesi gereğince (Manevraları düzenleyen genel şartlara uymama) Tramer Komisyonu tarafından değerlendirilerek, 34 NHU 43 plakalı aracınızın kusurlu bulunduğunu bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla;

M.....G.....SİGORTA A.Ş

H.E...........................D.K
Yetkili Yrd..................Yetkili

(Tebliğ Tarihi:02.06.2009)





KAZA İLE İLGİLİ BİLGİ VE BELGELER



(Aşağıdaki belge Tramer'in Web sitesinden dosya sorgulama kısmından edinilebilir.)

TRAMER..........A-Aracı Plaka No (Kamyonet)-----B-Aracı Plaka No (Otomobil)
DURUM-26...................................0.0............................................100.0

S.ŞİRKETİ
B -Otomobilin S.ŞTİ........100.0...........................................0.0
A -Kamyonetin S.ŞTİ..........0.0.......................................100.0

KTT Komisyon Kullanıcısı..0.0........................................100.0
KTT Komisyon K (Başkan).0.0........................................100.0
KTT Komisyon Kullanıcısı..0.0........................................100.0



Kaza Tespit Tutanağı Genel Bilgileri
TRAMER Kaza İhbar No   :   696723
Sigorta Şirketi   :   .....................SİGORTA A.Ş.
Kaza Tarihi   :   11/04/2009 12:00
İhbar Tarihi   :   15/04/2009 17:11
İlk İşlem Tarihi   :   15/04/2009 17:16
İl - İlçe   :   İSTANBUL - MERKEZ
Hasarlı Araç Adedi   :   2
İhbarla İlgili Ürün Türü   :   

Durumu   :   Komisyon Onayladı
       
       Kaza Bilgileri
Plaka   Kusur(%)
034..............   0
034  NHU 43   100

       Resimler
 


________________________________________
________________________________________
1.Araç Bilgileri :034........
Ürün   Sigorta Şirketi   Acente No   Poliçe No   Yen. No   Poliçe Vadesi   TRAMER Belge No   Sigortalı
100 - Trafik   050- ...............................................

Sigortalı Bilgileri
TC Kimlik No   :   0
Vergi No   :   ...........................
   Sürücü Bilgileri
Sürücü ile Sigortalı Aynı Mı ?   :   Hayır   
TC Kimlik No   :   ........................
Adı Soyadı   :   M.D   


________________________________________
________________________________________
2.Araç Bilgileri :034............
Ürün   Sigorta Şirketi   Acente No   Poliçe No   Yen. No   Poliçe Vadesi   TRAMER Belge No   Sigortalı
100 - Trafik   004-....................................

Sigortalı Bilgileri
TC Kimlik No   :.......................
Vergi No   :   ....................
   Sürücü Bilgileri
Sürücü ile Sigortalı Aynı Mı ?   :   Evet   
_______________________________________











(YUKARIDAKİ EKSPERTİZ RAPORUNA DİKKAT EDİN ! HASARA İLİŞKİN KUSUR TESPİTİ YAPILMAMIŞ YALNIZCA KAZA TUTANAĞI ÜZERİNDEN AYNEN HASAR TESPİTİ YAPILMIŞ )  EKSPERTİZ, KAZA TUTANAĞI DOĞRULTUSUNDA  KARAR VERMİŞ!

EKSPERTİZ HASARA DAYALI KUSUR TESPİTİ YAPSAYDI ARACIMIN KUSURLU OLMADIĞI ORTAYA ÇIKACAKTI ! Konuyu Takip edin...Ekspertiz Raporunun aksine, ilerde Mahkeme Bilirkişi Raporunda 34 NHU 43 Plakalı aracımın kusursuz olduğuna karar verilmiştir)





« Son Düzenleme: Mart 15, 2013, 11:49:37 ÖS Gönderen: teknik_er »
İyi Olmak Kolaydır, Zor Olan Adil Olmaktır.Victor Hugo.

Çevrimdışı teknik_er

  • Forum Koordinatörü
  • ******
  • İleti: 87
  • Saygınlık : 9
    • Profili Görüntüle
Yanıt: Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Yetkili Mahkeme ve Dava Süreci
« Yanıtla #1 : Temmuz 07, 2009, 10:32:20 ÖS »
KARTAL NÖBETÇİ SULH HUKUK MAHKEMESİ
SAYIN HAKİMLİĞİ’NE





TESPİT İSTEYEN                  : HÜSEYİN ERYILDIZ                                 (T.C NO:.................)                                 
                                                                                                                                                                                                                   
ADRES...............Yakacık-Kartal-İSTANBUL


KARŞI TARAF                     : M.D (Sürücü)
ADRES

                                         A... TEKNİK EV GEREÇLERİ BAKIM VE ONARIM HİZ.LTD.ŞT. (Sigorta sahibi)
ADRES

                                               M..... G..... SİGORTA A.Ş
ADRES

                       

KONU                                 : Trafik kazası nedeniyle hasar ve kusur tespiti taleplidir.



AÇIKLAMALAR :

1-   11 / 04 / 2009 günü maliki bulunduğum 34 NHU 43 plaka sayılı aracımla Kurfalı E-5 yan yoldan Yakacık merkeze para çekmek üzere (maaşımı  çektiğim Vakıflar Bankasına ) (DELİL-6), aracımın içinde 10 yaşındaki kızımla birlikte giderken; M.....G......Sigorta Genel Müdürlüğü tarafından sigortalı 34........ Plakalı kamyonet sürücüsü M.D, 34 NHU 43 Plakalı otomobilimi Harem minibüslerinin de aynı istikamette yolcu taşıdığı  Kurfalı E-5 yan yolda (gidiş ve gelişe tek yönlü) iki kez geçmek istemiş fakat her defasında karşıdan gelen araçlarla karşı karşıya kalmış, bir süre aracımı takip eden 34........ Plakalı kamyonet sürücüsü M.D, (kaza mahaline gelindiğinde) yolun daralmış kısmında karşı yönden gelen şerit çizgisini de (bölünmüş yolu) ihlal etmek suretiyle aracıma sol ön kapı yan kısmından hızlı bir şekilde çarparak, aracımın sol sinyal lambası da dahil, kaput, yan kaporta ve çamurluk kısımlarına zarar vermiştir. (DELİL-1).

2-   34....... Plakalı kamyonet sürücüsü M.D hakkında; benim ve çocuğumun canına kastı, alkol ve akıl sağlığı şüphelerim nedeniyle, kaza yerine 155’ten trafik polisi çağırmama rağmen (telefon görüşmelerimiz kayıt altına alınmıştır), kaza yerine geç gelen trafik polisi Kaza Tespit Tutanağına Kaza Taslağını kendi eliyle çizmiş fakat ısrarlarıma rağmen alkol ve akıl sağlığı muayenesi yaptırmamış ve kamyonetin ön kısmında neden 4 kişi bulunduğunu tutanağa geçirmemiştir. Kaza Tespit Tutanağını kanunen tutması gerekirken tutmamıştır. (DELİL-2)

3-    Ayrıca Kaza Tespit Tutanağında yer alan 34........ Plakalı kamyonet sürücüsü M.D ’in kazanın oluşuna dair ‘’SÜRÜCÜ GÖRÜŞLERİ’’ başlıklı yazısı (imzası hariç) yanında ki arkadaşı tarafından doldurulmuştur. (DELİL-2)

4-   Maddi Hasarlı Trafik Kazasına karışanlarda; alkol ve akıl sağlığı şüphesi taşınıldığında, Trafik Polisinin çağrılacağı, Trafik Polisinin Kaza Tespit Tutanağını Tutacağı 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 81’de açıkça ifade edilmiştir.

5-   Yasal süresi içerisinde başvurum üzerine, karşı taraf M.....G......Sigorta A.Ş’de 683444 sayı ile hasar dosyamız açıldı.

6-   696723 Sayılı TRAMER Kaza İhbar No ile Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi’nde kayıtlı, 683444 sayılı hasar dosyamıza ilişkin, Kaza Tespit Tutanak Komisyonu kararıyla 34 NHU 43 Plakalı aracım %100 Kusurlu sayıldı. (DELİL-3).

7-   KUSUR DEĞERLENDİRİLMESİ’NDE ;

a-   Aracımın sigortalı olduğu A.....SİGORTA A.Ş aracıma %0 Kusur vermiş, (DELİL-3)

b-   Karşı taraf M....G.....Sigorta A.Ş  ve Kaza Tespit Tutanak Komisyonu aracıma %100 Kusur vermişlerdir. (DELİL-3).

KUSUR GEREKÇESİ’NDE ;

c-   KTT Komisyonu %100 Kusur Gerekçesi: Kaza olayımıza ilişkin kusurun gerekçesi olarak; DURUM26 Kaza senaryosu ve dayanak alınan 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 56/a-1 Yönetmelik: 94.madde gerekçe gösterilmiştir.(DELİL-3, 4).

d-   M......G......Sigorta A.Ş %100 Kusur Gerekçesi: 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 84/f maddesi gerekçe gösterilmiştir. (DELİL-5).

e-   KTT Komisyonu Kusur Gerekçesi 2918 Sayılı KTK 56/a-1 maddesi ile M......G.......Sigorta A.Ş’ nin iddia ettiği Kusur Gerekçesi 2918 Sayılı KTK 84/f maddesi, kural hatası yönünden farklı gerekçelerdir. (DELİL-3, 4, 5).

f-   M......G......Sigorta A.Ş’ nin iddia ettiği Kusur Gerekçesinin (2918 Sayılı KTK 84/f maddesi), tamamen, sigortalısı 34........ Plakalı kamyonet sürücüsü M.D ’in ‘’sürücü görüşleri’’ doğrultusunda, subjektif bir değerlendirme neticesinde belirlendiği açıktır. Ayrıca da, KTT Komisyonu Kararında verilmiş Kusur Gerekçesine (2918 Sayılı KTK 56/a-1 maddesi) kanun maddesi yönünden uyar bir yanı yoktur. (DELİL-1, 2, 3, 4, 5, 6).

8-   KTT Komisyonunca, Kanun (2918 s.KTK.56/a–1) ve Yönetmelik (yön: m.94) dayanak alınarak, Durum 26 kaza senaryosunun gerekçe gösterildiği üzerine işlem tesis edilen ‘’Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı’’ kaza oluş şekil ve kuralları kabul ettiğim beyanlarım olup, KTT Komisyonunun kusur kararına itiraz ettiğim kısım; kaza olayımızda KTT Komisyonunca kusur tespitinde bulunulurken,kazaya karışan araçların duruş pozisyonlarının dikkate alınmaksızın! A ve B simgeleri üzerinden yanlış işlem kurulmasıdır.

a-   TRAMER-Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Projesinde adı geçen; KTT Komisyonu, DURUM 26 Kaza Senaryosu Karar Gerekçesine göre:
(A) simgesi ile gösterilen kusursuz araç duruş pozisyonu olarak 34 NHU 43 plakalı araçtır.

                        (B) simgesi ile gösterilen ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ %100 kusurlu araç ise                          duruş pozisyonu olarak 34....... plakalı araçtır. (DELİL-3, 4).

b-   11.04.2009 tarihli ‘’Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı’’ kaza oluş çizimine göre:

(A)   Simgeli araç (34........)  ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ %100 Kusurlu araçtır.

(B)   Simgeli araç (34 NHU 43) kusursuzdur. (DELİL-2).

c-   Bir başka deyişle; 11.04.2009 tarihli Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı kaza oluş şeklinde görüleceği üzerine; 34 NHU 43 Plakalı otomobilim (B) simgesi ile işaretli, karşı tarafın 34......... Plakalı kamyoneti (A) simgesiyle işaretlidir. Kaza taslağının; KTT Komisyonunca Durum 26 Kaza Senaryosu şablonuna aynen uygulanması işleminde taslak çizimler karşılaştırıldığında, araçların kaza duruş pozisyonları aynı kaldığı halde, (A) ve (B) simgelerinin yer değiştirdiği gözükmektedir. (DELİL-2, 3, 4).

d-   Yukarıda ki tespitlerden anlaşılacağı üzere; KTT Komisyonu, kaza olayımızda kusur tespitinde bulunurken, kazaya karışan araçların pozisyonlarını (duruşlarını) dikkate almaksızın! A ve B simgeleri üzerinden yanlış işlem kurmuştur.

e-   Dolayısıyla; gerek ‘’Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı’’ kaza oluş çiziminde, gerekse KTT Komisyonu’nun Karar Gerekçesi DURUM 26 Kaza Senaryosu çiziminde, duruş pozisyonu itibariyle ‘’iki şeridi birlikte kullanarak, şerit ihlali yapan’’ aracın 34........ plakalı araç olduğu %100 kusurlu görüldüğü halde, 34 NHU 43 Plakalı aracımın kusurlu gösterildiği açıktır.

9-   Maddi Hasarlı Kaza tespit tutanağı (Kaza oluş çizimi, Sürücü görüşleri), Kaza Resimleri ve DURUM26 Kaza Senaryosu, Tramer-Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Projesi, KTT Komisyonu’nun kusur değerlendirmeleri detaylı olarak incelendiğinde kusurlu taraf olmadığım anlaşılacaktır. Tanzim edilen Kaza Tespit Tutanak Komisyonunun Kusur Kararı gerçekleri yansıtmamaktadır. Tarafıma yükletilen kusur oranını kabulüm mümkün değildir.

HUKUKİ NEDENLER: Anayasa, 1086 Sayılı HUMK, 818 Sayılı B.K, 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği, Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı Genelgesi ve diğer mevzuat.

DELİLLER               : 1-Kaza Resimleri, 2-Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı, 3-Tramer-Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı Projesi, 4-KTT Komisyon (Tramer Komisyon) Karar Gerekçesi DURUM 26 Kaza Senaryosu, 5-M.......G...... Sigorta A.Ş’ nin  29.05.2009 tarihli yazısı, 6-Vakıfbank Hesap Bildirim Cetveli, keşif,bilirkişi,araç tescil belgesi, 155 polis telefon kayıtları vb. deliller.

SONUÇ VE İSTEM: Yukarıda açıkladığım ve Sayın Mahkemenizin kendiliğinden gözeteceği diğer gerektirici nedenlerle; meydana gelen kaza olayı nedeniyle ileride açacağım tazminat davalarına esas olmak üzere hasar ve kusura etki eden delillerin tespitine ihtiyaç duyulmuştur. Bu nedenlerle:

             a- 34 NHU 43 Plakalı aracımın hasarının uzman bilirkişi tarafından tespiti ve bu hasarın tamiri ile ilgili olarak hasarlı parçalar tutarı, onarım, kaporta, boya ve işçilik vb. giderlerin kaza nedeniyle araçta meydana gelen değer kaybının tespiti,

           b- Ayrıca keşif yerine fotoğrafçı bilirkişi götürülerek, aracın hasarlı halinin her tarafından çekilecek fotoğraf ile tespitini,

          c- Kaza olayında kusurumun bulunup bulunmadığının tespitine, tespit masraflarının karşı tarafa yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.  07 / 07/ 2009 

                                                                                                                                    TESPİT İSTEYEN
                                                                                                                    Hüseyin ERYILDIZ
İyi Olmak Kolaydır, Zor Olan Adil Olmaktır.Victor Hugo.

Çevrimdışı teknik_er

  • Forum Koordinatörü
  • ******
  • İleti: 87
  • Saygınlık : 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Yetkili Mahkeme ve Dava Süreci
« Yanıtla #2 : Temmuz 29, 2009, 12:55:45 ÖÖ »
MAHKEMECE HAZIRLANAN BİLİRKİŞİ RAPORU


KARTAL ... SULH HUKUK MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİGİ'NE

BİLİRKİŞİ RAPORU

DOSYA    : 2009/171 D.İş.

T.İSTEYEN : HÜSEYİN ERYILDIZ

K. TARAF: 1) M.D
2) A……T…. EV GEREÇLERİ BAK. VE ONR. Hİz.
LTD.ŞTİ.
3) M….G…..SİGORTA A.Ş.

KONUSU : DELİL TESPİTİ


OLAY:
Tespit sahibi 11.04.2009 günü saat 12°° sıralarında 34 NHU 43 plaka numaralı aracı ile Kartaldan gelip Yakacık istikametine doğru seyir halinde iken Kartal Caddesi Kanat lokanta karşısı orta refüj yanına geldiğinde aynı yönde ve arkasından gelen sürücü M.D yönetimindeki 34…….. plaka numaralı aracı ile hatalı geçiş yaptığı esnada tespit sahibinin aracına ön sol kısımdan çarparak hasarlanmasına neden olmuş.

Tespit sahibi Sayın Mahkemeye yaptığı başvuruda meydana gelen kaza nedeni ile tarafların kusur oranları ve aracındaki hasarın tespiti,hasarın onarılabilmesi için gereken bedelin tespiti talep edilmiş.

Konu ile ilgili olmak üzere Sayın Mahkeme tarafından resen bilirkişi seçilmiş bulunmaktayım,tespit edilen gün ve saatte heyetle birlikte kazanın meydana geldiği mahale gidildi,ayrıca araçta incelenerek iş bu rapor tarafımdan tanzim edilmiştir.

İNCELEME:

1)   HASAR TESPİTİ:

Tespite konu olan 34 NHU 43 plaka numaralı,Hyundai marka,1993 model Excel GLS HB tipindeki araçta görülen hasarlar ve günün rayiç değerlerine göre bedelleri aşağıdaki gibidir.
1)   Sol sinyal
2)   Motor kaputu
3)   Sol ön çamurluk
4)   Ön tampon
5)   çam. Dav!.
6)   Sol ön kapı onarımı
27,00 TL 216,00 TL 108,00 TL 183,00 TL 21,00 TL
+50,00 TL 605,00 TL
İşçilikler:
1)   Kaporta
2)   Boya
300,00 TL +500,00 TL 800,00 TL

Hasarlı aracın onarılabilmesi için parça ve işçilik giderleri toplamı olarak 1405,00 TL gerekli olduğu tespit edildi. KDV hariç.

Araçta değer kaybı veya değer kazancı olmayacağı kanaatine varıldı,tamirat süresi 5 günde tamamlanır kanaatindeyim.

2) KUSUR YÖNÜNDEN:

Tespit dosyası içerisinde bulunan ve tarafların imzasını taşıyan Trafik Kazası Tespit Tutanağındaki kroki tespit sahibinin aracındaki hasara göre objektif değil,zira 34 NHU 43 plaka numaralı arcın ön sol çamurluk kısmını açıklı bir şekilde ve çarpma arkadan öne doğru geliştiği araç üzerindeki hasarlı bölgelerde görüldü.

Kazanın meydana geldiği bölünmüş tek yönlü yolun dar kesitinde araç geçmek tehlikeli ve geçişte karşı şeride tecavüz edebileceğinden uygun değildi

Yukarıda açıklamalar ışığında 34….. plaka numaralı araç sürücü M.D aracının hızını yol ve araç durumuna göre ayarlamadığı ayrı hatalı doğrultu değiştirdiğinden olayda  8/8;   %100 kusurlu oldu; kanaatindeyim.

Diğer 32 NHU 43 plaka numaralı araç sürücüsü Hüseyin Eryıldız meskun mahal içinde yol ve araç durumunu dikkate alıp kurallara uygun olarak seyrettiği esnada aracına çarpma olayında alabileceği bir tedbir bulunmadığından kusursuzdur.






SONUÇ:

Yukarıda izah edilen durumlara göre;

1)   Davalı tarafa ait 34…… plaka numaralı araç sürücüsü 8/8;  %100  oranında kusurlu olduğu,

2)   Davacı tarafa ait 34 NHU 43 plaka numaralı araç sürücüsü Hüseyi Eryıldız olayda kusursuz olduğu,

3)   Davacı tarafa ait 34 NHU 43 plaka numaralı aracın kaza nedeni ile toplam zararının 1405,00 TL ( bin dört yüz beş lira TL ) olduğu KDV hariç.

4)   Davacı davalıların %100 kusurları oranında 1405,00 TL (KDV hariç) nin davalılardan ödeme tarihinden itibaren işlemiş yasal faizi ile birlikte talep etmeye haklı olduğu,

Kanaatini taşıdığı karar Yüksek Mahkemenin olmak üzere Saygılarımı arz ederim.

16.07.2009

BİLİRKİşİ




   
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2010, 08:44:19 ÖS Gönderen: teknik_er »
İyi Olmak Kolaydır, Zor Olan Adil Olmaktır.Victor Hugo.

Çevrimdışı teknik_er

  • Forum Koordinatörü
  • ******
  • İleti: 87
  • Saygınlık : 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Dava Sürecim
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2011, 05:30:50 ÖS »


Uploaded with ImageShack.us
İyi Olmak Kolaydır, Zor Olan Adil Olmaktır.Victor Hugo.

Çevrimdışı teknik_er

  • Forum Koordinatörü
  • ******
  • İleti: 87
  • Saygınlık : 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: Maddi Hasarlı Trafik Kazasında Dava Sürecim
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2011, 05:32:22 ÖS »


Uploaded with ImageShack.us
İyi Olmak Kolaydır, Zor Olan Adil Olmaktır.Victor Hugo.